top of page

GDPR 

Här kommer viktig information till dig som är kund hos oss på Unique Hair Stockholm! 

 

Dataskyddsförordningen GDPR har ersatt tidigare Personuppgiftslagen PUL.

 

Det innebär att företag med EU-medborgare som kunder då får ökade krav på sig att säkert hantera, lagra och radera kunduppgifter. Den har som syfte att stärka skyddet för personer vid hantering av personuppgifter inom EU.

Rent konkret betyder det att ett företag enbart får samla in och spara information som har ett tydligt syfte inom ramen för företagets verksamhet.

Boka direkt är vårt bokningssystem där du som kund kan boka/ boka av/ boka om din tid själv. 

Detta görs enklast genom appen, men för att du som kund ska kunna göra en bokning själv så måste systemet ha ett namn och en mejladress till dig som kund. Den informationen sparas in inom ramen för vad som behövs för företagets verksamhet.

 

För att vi på salongen ska kunna utföra vårt jobb på bästa sätt så behöver vi kunna spara tidigare information om färgrecept eller dylikt så vi kan ge dig som kund rätt behandling och göra dig så nöjd som möjligt. 

Du som kund har självklart möjlighet att begära ut en översikt av din kundinformation och få den raderad inom en månad om du av någon anledning vill avsluta ditt kundkonto/ kundrelation hos oss på salongen eller Boka direkt. 

 

Kundinformation raderas kontinuerligt

 

Vi strävar hela tiden efter att utvecklas och ge dig som kund bästa möjliga upplevelse hos oss. I de fall vi samlar in kundinformation (färgrecept och dylikt) så raderas den informationen 1 år efter avslutad kundrelation, istället för att samlas i ett arkiv utan tidsbegränsning.

 

Vi behandlar dina personuppgifter strikt konfidentiellt och delar inte dina personuppgifter.

 

Vill du läsa mer om vad GDPR handlar om kan du läsa mer via länken nedan.

https://www.datainspektionen.se

 

KOM I TID

Se till att alltid komma i tid till er bokning så vi kan planera besöket och ligga i fas med andra kunder som kommer. Självklart kan det hända saker på vägen så vänligen meddela oss om ni vet att ni blir några minuter sena. Är ni mer än 10 minuter sen förbehåller vi oss rätten att kancellera din bokade tid och den ses som utebliven. Om tiden missas debiteras det uteblivna besöket.

AVBOKNING & SJUKDOM

Avbokning sker senast 24 timmar innan avtalat besök, annars debiteras besöket. 

Vi vill även informera er om att vi arbetar mycket intensivt med att säkerställa mycket god hygien och miljö hos oss. Nedan kan du läsa om hur vi bl.a. arbetar för att säkerställa att du ska kunna känna dig trygg när du kommer på behandling hos oss.

 

Vi har handsprit på salongen till dig som kund som är orolig. Sprita gärna händerna vid ankomst. Vid nagelbehandling ber vi dig tvätta händerna ordentligt med tvål och vatten innan påbörjad behandling. 

 

Vi arbetar endast om vi är 100% friska och inte innehar några förkylningssymtom.

 

Vi byter handdukar mellan varje kund.

Dessa rutiner är för er och vår trygghet.

bottom of page