AVBOKNINGSREGLER OCH SJUKDOM

Vi på Unique Hair vill framhäva vårt fantastiska bokningssytem, appen Agendo. Oftast har vi fullt upp på salongen och det är ibland svårt att hinna med alla samtal och då är denna tjänst helt enkelt perfekt!

Gå in på appen och registrera ert namn, telefonnummer samt mail och välj sedan den behandling som ni vill ha. Där ser ni hela vårt utbud och alla tillgängliga tider.

Vill ni boka tid hos någon särskild person utav oss så välj först den tjänst du önskar och välj sedan vem utav oss i listan. Då ser ni alla dennes tillgängliga tider.

Glöm inte att läsa igenom flikarna "TERMS & CONDITIONS" där all viktig information ges innan bokad behandling.

Vi önskar att så många som möjligt laddar ner denna app och bokar via detta system för enklaste och snabbaste servicen.

När bokad tid är slutförd så ligger er bokade tid i appen AGENDO under rätt datum. Via appen kan ni även själv boka av/ boka om eller ändra er behandling själv. Allt för att göra det så enkelt som möjligt för er fantastiska kunder.

Om ni mot förmodan inte har möjlighet att ladda ned vår grymma app så kan ni även skicka direkt meddelande till alla våra Instagram konton, mejla oss på "hej@uniquehair.se" eller ringa på 08-292441.

Om vi inte kan svara i telefon så lämna alltid ett meddelande med Namn och vad ärendet gäller eller vem utav oss som ni söker. Då ringer vi upp så fort det finns möjlighet. 

GDPR 

 

Viktig information till dig som är kund hos Unique Hair Stockholm AB 

Här kommer viktig information till dig som är kund hos oss på Unique Hair Stockholm! 

 

Den 25 maj ersätter nya dataskyddsförordningen GDPR nuvarande Personuppgiftslagen PUL.

 

Det innebär att företag med EU-medborgare som kunder då får ökade krav på sig att säkert hantera, lagra och radera kunduppgifter. Den har som syfte att stärka skyddet för personer vid hantering av personuppgifter inom EU.

Rent konkret betyder det att ett företag enbart får samla in och spara information som har ett tydligt syfte inom ramen för företagets verksamhet.

 

Som kund hos Unique Hair Stockholm 

 

Precis som tidigare så har du som kund möjlighet att starta upp ett bokningskonto hos oss via appen Agendo.

Agendo är vårt bokningssystem där du som kund kan boka/ boka av/ boka om din tid själv. 

Detta görs enklast genom appen, men för att du som kund ska kunna göra en bokning själv så måste systemet ha ett namn och en mejladress till dig som kund. Den informationen sparas in inom ramen för vad som behövs för företagets verksamhet.

 

För att vi på salongen ska kunna utföra vårt jobb på bästa sätt så behöver vi kunna spara tidigare information om färgrecept eller dylikt så vi kan ge dig som kund rätt behandling och göra dig så nöjd som möjligt. 

 

Du som kund har självklart möjlighet att begära ut en översikt av din kundinformation och få den raderad inom en månad om du av någon anledning vill avsluta ditt  kundkonto/ kundrelation hos oss på salongen eller Agendo. 

 

Kundinformation raderas kontinuerligt

 

Vi strävar hela tiden efter att utvecklas och ge dig som kund bästa möjliga upplevelse hos oss. I de fall vi samlar in kundinformation (färgrecept och dylikt) så raderas den informationen 1 år efter avslutad kundrelation, istället för att samlas i ett arkiv utan tidsbegränsning.

 

Vi behandlar dina personuppgifter strikt konfidentiellt och delar inte dina personuppgifter.

 

Vill du läsa mer om vad GDPR handlar om kan du läsa mer via länken nedan.

https://www.datainspektionen.se

 

KOM I TID

Se till att alltid komma i tid till er bokning så vi kan planera besöket och ligga i fas med andra kunder som kommer. Självklart kan det hända saker på vägen så vänligen meddela oss om ni vet att ni blir några minuter sena. Är ni mer än 10 minuter sen förbehåller vi oss rätten att kancellera din bokade tid och den ses som utebliven. Om tiden missas debiteras det uteblivna besöket även det till 100%.

TILLFÄLLIGA VILLKOR ANG. CORONAVIRUSET:

Avbokning och sjukdom

Avbokning sker senast 4 timmar (istället för 24timmar) innan avtalat besök, skulle avbokning ske efter 4 timmar debiteras besöket. 

 

Vi på Unique Hair Sthlm har verksamheten öppen tills vidare i väntan på nya direktiv från Folkhälsomyndigheten och andra relevanta insatser. 

 

Vi har dock uppdaterat våra rutiner i det att handhygienen ska hållas extra strikt samt vår personal och kunder ska vid minsta misstanke om begynnande eller pågående infektionssymtom stanna hemma, det gäller oavsett om man rest utomlands nyligen eller ej.

Vi vill även informera er om att vi arbetar mycket intensivt med att säkerställa mycket god hygien och miljö hos oss. Nedan kan du läsa om hur vi bl.a. arbetar för att säkerställa att du ska kunna känna dig trygg när du kommer på behandling hos oss.

 

1. Vi har handsprit på salongen, du kommer bli ombedd att tvätta dina händer det första du gör innan din behandling.

 

Vid nagelbehandling ber vi dig tvätta händerna ordentligt med tvål och vatten innan påbörjad behandling. 

 

2. Vi undviker att ta dig i hand när du kommer/går.

 

3. Vi ändrar tillfälligt vår avbokningspolicy för behandlingar till 4h innan bokad tid (helt kostandsfritt) 

 

4. Vi desinfekterar allmänna ytor, dörrhandtag, pennor, kortläsare m.m. flera ggr om dagen.

 

5. Vi arbetar endast om vi är 100% friska och inte innehar några förkylningssymtom.

6. Vi byter handdukar mellan varje kund.

 

7. Vi spritar av maskiner och andra produkter mellan behandlingar.

 

8. Har du varit utomlands (oavsett destination) så får du inte komma förrän minst 2 veckor har gått.

 

9. Är någon nära anhörig sjuk i dem symtom som beskrivs för Corona så får du inte komma förens alla hemma hos dig är helt friska.

 

Dessa rutiner är för er och vår trygghet.

© by Unique Hair Stockholm | Franzéngatan 48 | 08-29 24 41 | hej@uniquehair.se