Genom att boka en tid hos oss accepterar du våra bokningsvillkor. Det är ditt ansvar som kund att läsa igenom dessa, oavsett om du bokar direkt i salongen eller via telefon. Vid onlinebokning hittar du informationen i det sista steget. Om du har några frågor om våra bokningsvillkor är du alltid välkommen att kontakta oss på hej@uniquehair.se.
AVBOKNINGSPOLICY
Vi förstår att oväntade saker kan hända, och att du ibland kan behöva avboka din tid hos oss. För att säkerställa bästa möjliga service för alla våra kunder har vi därför skapat en avbokningspolicy med följande villkor:
-
Avbokningstid: Om du behöver avboka din tid, ber vi dig att göra det senast 24 timmar innan din bokade tid.
-
Avbokningsavgift: Vid avbokning som sker senare än 24 timmar före din bokade tid debiteras 50% av behandlingspriset. Detta belopp debiteras för att täcka förlorad arbetstid och förberedelsetid som vi inte kan ersätta på kort varsel.
-
Sen ankomst: Om du är mer än 10 minuter sen förbehåller vi oss rätten att cancellera din tid. I sådant fall betraktas bokningen som utebliven och debiteras enligt vår avbokningspolicy.
-
Vid sen avbokning, kontakta oss så snart som möjligt så kan vi i bästa fall fylla tiden från vår väntelista, vilket betyder att vi i sådana fall ej debiterar för din avbokade tid.
Avbokning kan endast göras till vår mejl hej@uniquehair.se eller via din sida på Boka direkt.
Observera att avbokningar/ sena ankomster EJ kan göras via Instagram eller Facebook.
ÅLDERSGRÄNS VID FÄRGNINGAR
Vi erbjuder EJ färgbehandlingar för barn under 16 år, även om målsman samtycker. Om du bokar en tid och inte uppfyller ålderskravet, kommer behandlingen att ställas in vid din ankomst, och du kommer att debiteras 50% av behandlingskostnaden.
Läkemedelsverket avråder starkt från att färga håret på barn under 16 år, både hemma och på salong, på grund av risken för att utveckla allergiska reaktioner. Denna varning gäller särskilt oxidationsfärger och permanent hårfärg. För mer information, besök Läkemedelsverkets hemsida här: Läkemedelsverket.
PRISER
-
Alla våra priser är frånpriser och en uppskattad kostnad vad det kommer att kosta hos utifrån vald tjänst, längd och tjocklek på hår. Om behandlingen skulle ta längre tid, eller om det går åt mer material än förväntat tillkommer extra kostnad.
-
Det är kundens ansvar att fråga frisören om en exakt prisuppgift före behandlingen startar.
-
Observera att våra priser kan komma att ändras. Vid eventuell prisjustering är det de nya priserna som gäller, oavsett när din behandling bokades. Vi rekommenderar därför att du kontrollerar aktuella priser i god tid innan din behandling.
BETALNINGSMETODER
-
Vi är en kontantfri salong.
-
Betalning görs med kort (ink. AMEX) samt med presentkort från salongen.
-
Vi tar EJ emot presentkort via Boka direkt eller friskvårdsbidrag.
EFTER DIN BEHANDLING
För att vi ska kunna garantera din behandling, är det viktigt att du som kund följer rekommendationerna för frisörprodukter och eftervård för att upprätthålla det önskade resultatet.
Reklamation på tjänst ska göras inom sju dagar efter ditt besök.
Här kan du läsa vår nöjd kund-policy.